hastbrudarna95

Alla inlägg under november 2011

Av Rebecka, Nathalie och Matilda - 19 november 2011 20:23

Världen är inte rättvis ibland. Jag tycker det är så hemskt att en fantastisk och underbar människa går bort när man är så ung och har kvar så mycket att leva. Kelly var bara 16 år när hon gick bort.. Kände tyvärr inte Kelly så jätte bra,  men jag vet att du var en fin människa! Alla mina tankar går till familjen och nära och kära!

Du ska alltid finnas i våra minnen

En stjärna ska lysa i himlen för Dig


Vila nu i lugnets ro, på de vita molnens bro


 

/ Matilda  

Av Rebecka, Nathalie och Matilda - 15 november 2011 21:00

Hejsan!


Dagen idag har varit helt okej, men lite segt. På morgonen till lunch hade vi naturbruk och då plugga vi bara på teorin för traktorkortet ;) Sen djurhållning och då var jag och Nathalie i djurhuset, och då mata vi lite djur. Sen åkte vi iväg och tog hand om resten av djuren. Och då gick vi ut och gick med två åsnor.. xD  Vi slutade 15.30, så jag var inte hemma förrän 17.15

Längtar tills imorgon för då ska Rebecka sova hos mig!!!      Nu sitter jag och kollar på värsta pojkvänsakademin ;)

 


Ha det bra!

/ Matilda

Av Rebecka, Nathalie och Matilda - 13 november 2011 22:01


Jag måste hissa mina lilla stigbyglar! För det första så är dom skitsnygga och har bra kvalité. Färgen skavs inte bort i första taget! För det andra så så är stigbyglarna av plast, vilket gör att man inte fryser lika lätt om fötterna på vintern eftersom stigbyglarna inte kyler ner en ;) Superduper stigbyglar!!

/Rebecka

Av Rebecka, Nathalie och Matilda - 13 november 2011 21:54

Hej!^^

Jag har haft en väldigt skön helg och jag vill inte att den ska ta slut!

Lördag: Vaknade med Tim vid halv 9, han skulle nämligen på innebandymatch och  jag skulle till stallet. Jag åkte till stallet vid tio och red Destiny i paddocken i skritt och trav på volter. Ska börja böja henne lite nu också. Sen när jag kom hem från stallet så sprang jag en sväng med  Tindra. Det är lite drygt att springa med henne för att efter typ 2 km vill inte hon springa mer.. haha :) Sen vid halv 4 åkte jag, pappa, Sebbe och Alex till Spicy Hot och åt kvällsmat där, nammi. Sen på kvällen kollade jag på film, hehe!

Söndag: Jag ställde kl på halv 8 så att jag skulle hinna klart i stallet till kl 10. Pappa och Sebbe skulle nämligen till kyrkan då och innan det kunde jag bara få skjuts hem. Jag red ut på zoonerna i alla gångartern, Destiny är så glad att hon får galoppera igen. ;) Sen kl 11 kom Tim och jag skulle ha pluggat då, men det orkade jag inte så vi kollade på film och chilla :D Jag måste säga att jag älskar att kolla på film(vilket ni kanske har märkt)! Sen halv 4 tog vi bussen till Life Center, gick nämligen dit idag istället för Pingst. Tims extramamma Stinas systers dotter skulle nämligen välsignas idag och det kan man ju inte missa :) Så att hela släkten var där och kolla! Efter det åkte alla hem till Stinas syster och fika. Sen skjutsa dom hem mig eftersom jag var tvungen att plugga, men nu är jag trött och orkar inte mer! En mycket trevlig dag i alla fall! :)


/Rebecka

Av Rebecka, Nathalie och Matilda - 12 november 2011 19:53

Hejsan!

Har haft en bra dag idag   

Först åkte jag till stallet och hade Ungdomsambassadörs träff (det är ett projekt som har precis startat). Sen frågade Sofia mig och jag ville vara med och rida på junior speciallen, som jag var med förut på men var tvungen att sluta eftersom jag slutatde på ridskolan, och det var klart jag ville vara med och rida för Marianne!!!Och då red jag på Clarissa . Marianne Esseen-Söderberg är en jätte duktig dressyr tränare som har utbildat och tävlat ett flertal hästar upp till Grand Prix och hon jobbar på strömsholm ;) Det gick allafall skit bra!! :) Clarissa blev jätte fin!

 

Fina Clarissa!! :)


 

Nu sitter jag och kollar Så mycket bättre och spelar wordfeud ;) spela med mig!! jag heter maatiilldaaa   

 

 

Ha en bra kväll!

 

/ Matilda

Av Rebecka, Nathalie och Matilda - 11 november 2011 19:38

Är det någonting speciellt som du vill att vi ska skriva om i bloggen? Säg isåfall till! Bra med lite tips!  

 

Av Rebecka, Nathalie och Matilda - 11 november 2011 19:31

Hej på er alla! Hoppas att ni har en skön fredag!    Själv sitter jag här vid datorn och har precis kommit hem från stallet.. Jag hade både Bellton och Destiny att rida idag, plus att jag hade intaget så det tog lite tid. Åkte direkt till stallet från skolan och kom hem sen vid sju tiden. Började med att rida Destiny tillsammans med Frodi&Allo och Teitur&Cassandra! Vi tog en tur runt zoonerna innan det hann bli mörkt Nu har jag skrittat och travat Destiny i två veckor, så nu känner jag att det är dax att galoppera igen(i alla fall lite). Hon borde inte ha ont längre :) Skönt! Ska börja jobba henne lite smått på volter i skritt och trav också, så att hon kommer igång helt igen. Om ca 2 veckor är det Hickey träning igen, så innan det måste hon ju vara igång   ! Kan ju inte missa en träning till! Sen när vi hade ridit klart så mockade jag och fixa mat till hästarna och sen så red jag Bellton. han skötte sig väldigt bra! Inte för pigg, utan helt lagom! Duktig häst:) Sen tog jag in alla hästar och fixa och sen åkte jag hem. Snart kommer Tim och vi får väl se om vi ska unna oss lite godis ikväll?! Vi får la se!

/Rebecka

Av Rebecka, Nathalie och Matilda - 6 november 2011 22:42

Jag har haft ett väldigt bra höstlov, även fast jag nästan inte har varit hemma någonting! xD
Jag har jag varit i stallet, på tävling, varit med Emma, badat, shoppat, varit med Tim, varit på kalas.. Självklart har jag gjort mer grejer men det här är lite av det :)

Destiny är väldigt pigg just nu! Hon var helt galen igår när jag var ute och red.. Hon kunde inte stå stilla en sekund, hon försökte galoppera och studdsa hela tiden. Så nu får hon i princip ingen havre eller betfor alls! Jag tog bort allting för tillfälligt tills hon är helt igång i träning igen. Hon kan ju få ont igen om hon fortsätter sådär. Nej, nu hoppas jag att hon sköter sig i fortsättningen!! :)

Presentation


Välkommen till våran blogg! Vi bloggar om allt som händer i vårat liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards